Com activar el servei al núvol
.
Que és l’ID d’Apple?
l’D d’Apple és la clau per donar-nos d’alta i disposar dels serveis que ens ofereix Apple al núvol. Aquest ID queda vinculat a la nostra persona i l’haurem de configurar a tots els nostres aparells d’Apple que el suportin. No queda vinculat amb l’aparell sinó que és un compte personal nostre. Aquest ID va aparellat amb una contrassenya.
.
La contrassenya
És una paraula clau de seguretat per activar el nostre ID d’Apple que haurem d'”inventar-nos” i que ha de tenir més de 8 caràcters i hi hem de fer constar com a mínim una majúscula, una minúscula, un número i un signe o caràcter del teclat no alfabètic ni numèric; perquè ens entenguem: .-,@,#,$,%…. Aquesta contrassenya l’hem de tenir clara i diàfana, doncs al posar-la de manera errònia més de 3 cops, el nostre compte d’iCloud quedarà bloquejat i aquí començaran els problemes. Avui dia les contrasenyes són sagrades i oblidar-les pot arribar a ser un mal de cap majúscul.
.
Que és el núvol d’Apple (iCloud)?
El núvol, és un espai del qual disposem dins d’un disc dur que es troba en els servidors d’Apple en algun lloc del món. La metàfora del núvol és pel fet de no tenir-lo físicament, però el veiem i el podem fer servir…, sembla com si estigués al cel de manera general, immaterial, propera i immediata. Aquest disc dur remot és com el que tenim dins dels nostres aparells, per tant pot gestionar arxius, carpetes, programes, etc. És un ordinador remot.
.
Si és la primera vegada… (no tens una ID d’Apple)
En el cas de l’iPad o de l’iPhone, l’activar el serveis al núvol és obligat quan el configurem per primera vegada, doncs el sistema ens demana un ID d’Apple i una contrassenya. L’activació és guiada i fins que no l’acabem completament no podem accedir als nostres dispositius. En cas de que no sigui el primer iPad o iPhone que tinguem, senzillament haurem d’introduir el nostre ID i la contrasenya per accedir al nostre espai en el núvol. Abans, però, per assegurar que som nosaltres rebrem un codi de 6 xifres al nostre mòbil, iPad o ordinador per poder accedir-hi. Això se’n diu autenticació de doble factor. Un cop hi haguem accedit podrem configurar l’aparell com a verge o utilitzarem una còpia de seguretat del iPhone o iPad primigeni. En el cas de que l’haguem perdut o que l’haguem venut o donat, les còpies del núvol depenen del nostre ID d’Apple, no pas dels nostres dispositius físics. Per tant si venem o donem un aparell on hi hagi configurat el nostre ID, hem d’assegurar-nos que desactivar el ID per motius de seguretat i privacitat i un cop desactivar buidar de continguts l’aparell o fomatejar-lo. Un altre motiu és que el nou usuari no es podrà donar d’alta amb el seu ID si n’hi ha un altre de configurat i en el cas de que el formategi, l’aparell seguirà quedant bloquejat, doncs per motius de seguretat, si un aparell té vinculació amb un compte de iCloud, el primer que fa després d’engegar-se després d’haver estat formatejat és demanar-te’l. Aquest és el motiu pel qual si et roben l’iPhone és impossible poder-lo alliberar del teu ID d’Apple.
Com activar el servei al núvol
des d’un Mac
.
En el cas de l’iPad o de l’iPhone, és obligat quan el configures per primera vegada, doncs el sistema et demana un ID d’Apple i una contrassenya. En cas de que sigui el primer iPad o iPhone que tinguis, t’hauràs de donar d’alta al servei d’Apple mitjançant un ID que és un correu electrònic i una contrassenya de seguretat. Aquest ID potser el mateix correu que Apple et «regala» pel fet de donar-te d’alta. Aquest correu és un @me.com o @icloud.com (indistinntament, pots posar qualsevol dels dos dominis o alternar-los, sempre actuaran com si fos un), o també qualsevol altre correu teu. És recomanable utilitzar el d’Apple per no confondre’t ni embolicar-te. doncs encara que hi posis un gmail, hotmail, etc. l’ID d’apple amb aquests correus anirà per lliure.
.
Aquest servei també va lligat a un número de mòbil el qual et farà d’avalador quan utilitzis el servei de manera puntual o quan el configuris per primera vegada en un nou aparell d’Apple. Això se’n diu autenticació de doble factor. En tota operació que sigui personal i privada, rebràs al mòbil un codi per assegurar que ets tu qui demana utilitzar els serveis d’Apple.